پیاده روی
این وبلاگ اطلاعاتی درباره ی پیاده روی عمومی

پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند. البته اگر شما به قصد کنترل وزن پیاده روی می‌کنید باید کمی بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید. در اینجا راههایی برای اینکه بتوانید حین راه رفتن کالری بیشتری بسوزانید توصیه شده است:


1.
سرعت خود را متناوبا تغییر دهید  

2.بر روی سطوح نرم پیاده روی کنید

3.همه ی بدن را درگیر کنید

4.موسیقی گوش کنید

5.از شیبها استفاده کنید

6.کمی سنگینتر

7.یک همراه پر انرژی



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

پیادهروی، یکی از فعالیتهای منظمی است که برای از بین بردن فشار روانی بسیار سودمند است. به طور کلی با پیادهروی میتوان بر ناراحتیهای روحی و عصبی غلبه کرد. پژوهشگران دانشگاه ایالات کالیفرنیا دریافتند که تنها ۱۰ دقیقه قدم زدن برای افزایش انرژی، تغییر خلق و ایجاد چشمانداز و دیدگاهی مثبت به مدت دو ساعت کافی است.
پیاده روی یک تسکیندهنده عمومی فشار و تنش عصبی است. پیادهروی هورمونها و تولیدات جانبی دیگری را که هنگام شروع واکش ناراحتی روحی در بدن میماند، آزاد میسازند. همچنین انجام پیاده روی منظم و مرتب فرد را در برابر فعالیتهای بعدی ناراحتی روحی در آینده محافظت میکند. پیاده روی به شما انرژی میدهد تا احساس آرامش کنید و از سرزندگی و شادابی خود لذت ببرید و با هرآنچه که در زندگی به ویژه در محیط کارتان روی میدهد، به آسانی برخورد نمائید.
پیادهروی، خستگی جسمی ناشی از پیشآمدهای استرسزا و نیز خستگی عاطفی پدید آمده در زندگی فرد را کاهش میدهد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

1.پیاده روی از دیابت نوع 2 پیشگیری می کند. برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که 150 دقیقه پیاده روی در طول هفته و کاهش فقط 7 درصد از وزن بدنتان (حدودا 5 تا 7 کیلوگرم) می تواند 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

دو پیشنهاد در این مورد وجود دارد:

توصیه اول: 30 دقیقه پیاده روی با شدت متوسط برای 5 روز یا بیشتر در طول هفته پیشنهاد می شود. البته می توانید این 30 دقیقه را به دو زمان 15 دقیقه ای یا 3 زمان 10 دقیقه ای تقسیم کنید. منظور از شدت متوسط، ایجاد احساس گرما و نفس نفس خفیف در فرد است.

توصیه دوم: انجام60-20 دقیقه فعالیت مداوم برای 3 تا 5 روز در طول هفته که ضربان قلب را به 60تا 90 درصد حداکثر ضربان برساند.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

1. پیاده روی همانند دیگر ورزش های هوازی کالری سوز بوده و به کاهش وزن منجر می شود. االبته برای کاهش وزن باید ورودی کالری به بدن را با رعایت یک رژیم غذایی مناسب کاهش داده و از طرف دیگر خروجی کالری بدن را با داشتن یک فعالیت بدنی نسبتا شدید افزایش دهیم تا بدن به یک تعادل انرژی مناسب دست پیدا کند. بنابراین اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید حتی اگر پیاده روی زیادی دارید میزان کالری دریافتی تان را از غذاها کاهش دهید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

2. ورزش برای حفظ وزن اهمیت بیشتری دارد تا کاهش آن. مطالعات دو دهه اخیر دانشمندان نشان می دهد افرادی که پس از کاهش وزن به ورزش روی می آورند بسیار بهتر از افرادی که کم تحرک هستند وزن کاهش یافته خود را حفظ می کنند.

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

پیاده روی با ریتم تند برای تقویت قلب و کاهش خطر احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی مؤثر است.

برای پیاده روی روزانه خود جای خاصی مانند یک پارک یا یک منطقه خاص را درنظر نگیرید، درصورتی که خود را محدود کنید آنگاه پس از مدتی، پیاده روی برایتان تبدیل به امری تکراری و کسل‌کننده خواهد شد و شما در اندک زمانی این عادت مثبت را کنار خواهید گذاشت.
بنابراین برای روزمره نشدن پیاده‌روی مسیرهای متنوعی را انتخاب و سعی کنید با گام‌های سریع پیاده‌روی کنید تا قلبتان تحت‌فشار قرار گیرد و از نظر عضلانی تقویت شود. یکی دیگر از فواید پیاده‌روی سریع، تعریق است که از این طریق می‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌های بدن را سرعت بخشید.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

پژوهشگران با انجام تحقیقاتی اعلام کردند: پیاده‌روی سریع، عامل مهمی در تضمین طول عمر با کیفیت افراد است

محققان امریکا با انجام پژوهشی بر روی 34 هزار فرد 65 سال به بالا دریافتند: افرادی که با شرایط لازم، سریعتر حرکت می‌کنند، یا این که پیاده‌روی سریع را جزء برنامه‌های روزانه خود قرار می‌دهند، دارای طول عمر به مراتب بیشتر و با کیفیت‌تری هستند.

بر اساس نتایج این پژوهش‌ها که در مجله American Medical Association منتشر شده است، پیاده روی سریع در سن 65 سال و مخصوصا پس از 75 سالگی در کنار دارا بودن شرایط لازم، یکی از مهمترین رموز افزایش طول عمر با کیفیت افراد است.

همچنین 10 درصد افراد بالای 80 سال مورد مطالعه در این بررسی که پیاده‌روی سریع را در برنامه روزانه خود دارند، احتمالا قادر خواهند بود که تا سن 90 سالگی عمر کنند.

برگرفته شده از سایت چپق


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد واحدیان

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد